Coaching For Learning
באינטלקט סקול מאמינים ש-
1-כל ילד יכול -המוטו האולטימטיבי!
באינטלקט סקול אנו מאמינים שלכל אחד ואחת יש יתרונות .לכל ילד וילדה יש כישורים וחוזקות בולטים וייחודיים משלהם .תפקידנו כמאמני למידה לאתר את החוזקות הללו ,להעצימן ולשלב אותן, בתהליכי למידה. כך הילד מונע ממקום חיובי חזק ומסגל לעצמו פעולות עצמאיות מקדמות באופן אוטומטי כמעט .
2–למידה אפקטיבית
למידה פרטנית אישית -היא למידה אינדיבידואלית דיפרנציאלית המשלבת תפקודים מגוונים משני חלקי מוח האדם-ובעצם, למידה אפקטיבית היא, למידה חושית ,היקפית ,רב ערוצית המתייחסת לכלל האלמנטים -סביבת העבודה ,מרחב לימודי, יחסי הורים וילדים, אמונת הילד בעצמו, תחביביו ,העדפותיו ועוד.
3-אימון מחזורי לאורך זמן
מאפשרים יצירה ורכישה של תבניות למידה חדשות ,הטמעה בזיכרון לטווח ארוך ופיתוח יכולת שליפה טובה יותר. זאת בנוסף, ליצירת הרגלי למידה אפקטיביים ,צמצום פערים ושיפור הישגים.
4-אימון לחשיבה חיובית
חשיבה חיובית -משחררת מדפוסי חשיבה מקבעים ,רגש והתנהגות מעכבים ומאפשרת חווית הצלחה מתמשכת.
5-קשר בין אישי
ידוע שקשר טוב עם גורם ההוראה מעודדים, למידה והצלחה .אבל אנו מאמינים שקשר טוב אך בלתי תלוי עם מאמן הלמידה תורם יותר, באופן משמעותי לתהליכי הלמידה של הילד וגורם לו ,להאמין בעצמו וביכולותיו , להתמודד עם כישלון ואתגרים והכי חשוב באופן בלתי תלוי בגורם חיצוני.
קצת עובדות ….
1-מח האדם בנוי משני חלקים-אונות – ימנית ושמאלית.
האונה השמאלית –הריאלית המחושבת יותר ,אחראית על חשיבה ,קריאה ,כתיבה ויכולות אנליטיות מגוונות.
האונה הימנית- יצירתית אחראית על הפן הרגשי ההומני האומנותי התחושתי ועוסקת יותר במיומנויות של דמיון תפיסת המרחב ועוד.
2-המוח הוא שריר וכמו כל שריר בגוף ,ככל שנאמן אותו יותר נוכל לפתח אותו ולהגמיש אותו יותר .
3-הוראה מותאמת היא הוראה המשלבת בין אסטרטגיות למידה ,סגנון למידה ,דינמיקה קבוצתית וחושים .
לקחנו את כל המרכיבים ,והרכבנו שיטה ייחודית, גמישה שיכולה להוביל כל תלמיד להצלחה .
בבסיס השיטה שלנו -3 הנחות יסוד מרכזיות
הנחת יסוד הראשונה
על מנת, ליצור תפיסה הבנה הפנמה ושליפה של החומר הנלמד יש להשתמש במערך רב יותר של חושים של תחושות ריחות על מנת ליצור ,קישורים אסוציאטיביים רחבים בין חומר נתון לחדש. התוצאה- הטמעת הנושא הלימודי במוקד הזיכרון לטווח ארוך במוח של החומר הנלמד.
הנחת יסוד שנייה-זיהוי אינטליגנציות דומיננטיות על פי סולם גרדנר בשילוב תורת הפנטגרם הקובעת כי בכל אדם טמונים חמישה אלמנטים-אש-מים-עץ-מתכת-ואדמה –זיהוי האלמנטים מסייע להבין האם הילד\האדם העומד מולנו מונע יותר על ידי רגשות או רציונל
זיהוי תמהיל האינטליגנציות על פי שאלון מובנה שפיתחנו בהלימה לשאלון של ארמסטרנג {1996} מאפשר איתור חוזקות של הילד
השילוב בין שני העקרונות יקנה לגורם ההוראה \מאמן הלמידה תמונה בהירה וברורה של השפה המוחית של התלמיד. כך ניתן לבצע הקניות ולמידה אפקטיבית תוך שהוא פונה ויוצר תקשורת בשפתו הוא.
הנחת יסוד שלישית – קובעת כי יש לזהות דפוסי התנהגות מעכבים ולנסות להבין מהי המחשבה העומדת מאחורי אותו דפוס ולשנותו באופן מידי באמצעות הקואיצינג האימון –תוך החדרת מחשבות חיוביות באמצעות מלל מסוג "אני יכול", "אני יודע" ,"אני אתמודד" ועוד.
הרציונל
המוח יכול "לתפוס" ולעבד כל נושא לפי האינטליגנציות, והיכולות המוחיות הדומיננטיות ביותר אצל הילד כלומר, צד ימני או שמאלי- כך למשל ילד המכונה יותר ריאלי יבין טוב יותר את החומר למידה אם נלמדו לפי מערך חוקים וכללים.
ילד המוגדר יותר רגשי אמוציונלי או הומני יבין יותר אם נסביר לו באמצעות צבעים צלילים שירים ותנועה בכפוף לאינטליגנציה הדומיננטית ולפי סגנון הלמידה שלו
בכל מקרה מערך הקישורים בין שני צידי המוח צריך להתבצע באופנים מגוונים כך מתפתחות גמישות מוחית , יכולת הבנה טובה יותר של החומר הנלמד, יכולת הטמעה לטווח ארוך ושליפת נתונים יעילה יותר, במקביל ליצירת חווית לימוד בכל שיעור.
רגש
קשר טוב עם מאמן הלמידה
גורם ההוראה \מאמן הלמידה הוא אחד הגורמים הדומיננטיים ,החשובים והמשפיעים ביותר על הילד ברמה האישית נפשית קונטיבית .על כתפי מאמן הלמידה מוטלת האחריות המרכזית להוביל כל ילד להצלחה ממקום של אמונה אישית שכל ילד יכול ושלא עצמו יש את המסוגלות והכלים להובילו להצלחה .
כך למשל שתלמיד מגיע לשיעור במרכז שלנו מאמן הלמידה יתעניין בשלומו, ישאל אותו -איך עבר עליו היום ,והאם אכל ושתה, ועל מה ירצה להתמקד בשיעור-שיחה זו בת 3 דקות בערך גורמת לתלמיד להרגיש רצוי, בעל כוח והשפעה על מערך השיעור ומאחר והוא חייב להיות מודע- עליו להגדיר על מה הוא רוצה להתמקד. כך באופן עקיף התלמיד מגלה חוזקות וחולשות.
אלמנט נוסף שיוצרת השיחה ולא פחות חשוב הוא שקיפות וכנות שמאפשרת התקשורת הבין אישית שנוצרת בין מאמן הלמידה לתלמיד וחשובה לצורכי למידה
ילד שמרגיש אינדיבידואליות יחס אישי ואכפתי מצד המלמד יקלוט טוב יותר את החומר הנלמד ויהיה פתוח לשינויים בחשיבה וממילא בהתנהגות.
יחסי תלמיד ומאמן הלמידה צריכים להיות מוגדרים במילים כגון- אסרטיביות ,כבוד ,גבולות, התמדה, יחס אישי ואינדיבידואליות גם בתוך קבוצה.